A felmondási hullám minden országot érint, csak Amerikában mintegy 4 millió munkavállaló mondott fel a járvány alatt. Általában mindenki tervezi a felmondást, ritka az, ha valaki azonnali hatállyal lép ki a munkahelyéről, azonban ha meghoztuk a döntést, a következő lépés maga a felmondás benyújtása - olvashatjuk a Pénzcentrumon.
A HuffPost magazinban, szakértőket kérdeztek arról hogy mi a titka a jó felmondólevélnek. A megkérdezett karrier-tanácsadók elsősorban azt emelték ki, hogy a felmondólevél benyújtása előtt főnökünkkel személyesen közöljük felmondásunkat.
“Fontos a jó kapcsolat megőrzése a főnököddel, hiszen egy későbbi munkahelyen hivatkozhatsz rá referenciaként, többek között ezért is fontos személyesen közölni felmondási szándékunkat”
- mondta Phoebe Gavin, karrier-tanácsadó, akivel Gorick Ng. is egyetért, hozzátette, hogy ideális esetben a felmondásunk nem jelent meglepetést a főnökünknek, így lehetőség szerint ne e-mailben keressük őt a hírrel, és figyeljünk arra is, hogy ne pletykákból értesüljön róla.
Mit tartalmaz egy felmondólevél?
Elsősorban azt tartalmazza egy jól megírt felmondólevél, hogy mikor mondunk fel, és mikor lesz az utolsó napunk a munkahelyünkön. Victorio Milian HR konzultáns is ezt érzi a legfontosabbnak, hiszen minden más információ csak részletkérdés, és személyes beszélgetés tárgyát képezi.
Bár maga a felmondólevél hivatalos nyelven íródik, érdemes arra törekednünk, hogy kedvesek, illedelmesek legyünk a HR osztállyal. A felmondási időszakban a HR rengeteg papírmunkánk elvégzésében segít, kiállítja majd a szükséges dokumentumokat, így, csak úgy mint a többi munkatárssal, velük is fontos a jó kapcsolat megőrzése.
- tette hozzá a HR konzultáns.
Persze, azért a levélbe írhatunk több dolgot is, ami ezt a jó kapcsolatot segítheti elő. A szakértők szerint nem kötelező, de előzékeny lépés, ha a levélben felajánljuk a segítségünket az utódunk betanításában. Ezen felül, pedig kiemelhetünk egy-két dolgot, amiért szerettünk az adott cégnél dolgozni. A legelőzékenyebb az, ha a felmondásunkat úgy időzítjük, hogy ezzel nem hagyunk egy nagyobb projektet félbe. Magát a felmondási időt munkaügyi szabályozás határozza meg, azonban, ha a kollégáinkkal szeretnénk jó kapcsolatban maradni, úgy igyekszünk időzíteni magát a felmondást is.
Amikor felmondunk, érdemes abba energiát fektetnünk, hogy a kollégáinkkal, főnökünkkel jó viszonyban váljunk el, hiszen a továbbiakban ők értékes szakmai kapcsolatként jelennek meg professzionális életünkben.
- tette hozzá Phoebe Gavin.
Bár elég, ha a felmondólevél tartalmazza azt, hogy mikor mondtunk fel és meddig dolgozunk, valamint mikor lesz az utolsó napunk, azért más információkra is szükségünk lehet. Azonban a személyes kérdéseinket jobb, ha nem ebben a hivatalos levélbe foglaljuk bele. Azt, hogy miért mondunk fel, vagy mikor vegyük ki a fennmaradt szabadnapjainkat, személyesen beszéljük meg a főnökünkkel, ugyanis ezek az információk őt jobban érintik, mint munkahelyünk titkárságát. Phoebe Gavin hozzátette azt is, hogy éppen ezért nincs értelme túlbonyolítani a felmondást, hiszen ez csak formalitás. Ennél pedig sokkal fontosabb az, hogy olyan szellemben hagyjuk el a céget, hogy később ezek a kapcsolatok pozitívan maradjanak meg.
A cikk eredetileg a HRCENTRUM oldalán jelent meg.