hero
HRKOMM Award Best Practice: Így készíts nyertes pályázatot!
Idén is díjazásra kerülnek az ország legjobb HR kommunikációs megoldásai a HRKOMM Awardon. A díj évről-évre rangos elismerésnek számít a HR szakmában. Célja, hogy szakmai lakmusz papírként adjon visszajelzést a vállalatok HR kommunikációs teljesítményéről, elismerje a kiváló eredményeket és ráirányítsa a non-HR vezetők figyelmét a szakma legfrissebb trendjeire, eredményeire. Mire érdemes figyelni egy sikeres pályázat elkészítésekor? A HRKOMM idei egyik zsűritagjával, a Brandfizz Employer Branding alapítójával és az Európai Employer Branding Szövetség elnökségi tagjával, Horváth Ádámmal készítettünk interjút.

Ismét a HRKOMM Award zsűrijében köszönthetünk téged, miért fogadtad el idén is a meghívást?

 Évek óta több száz pályázat érkezett be a versenyre, látszik, hogy hatalmas az érdeklődés. Ez azt bizonyítja, hogy a HRKOMM Award nagyon népszerű és valóban egy teljes körű szakmai seregszemle. Emellett sok kategóriában lehet pályázni és nagy élmény a zsűritársakkal való közös értékelés, pezsgő szakmai vita is. Nagyon várom már az idei versenyt.

Melyik kategóriában érdemes pályázni? Hogyan válasszunk? 

Idén összesen 5 főkategóriában lehet indulni és 22 alkategóriában osztunk arany-ezüst-bronz minősítéseket. A szívem nyilván az employer branding területekhez húz, ha valaki szeretné a munkáltatói márka aktivitásait megmérettetni, akkor az alábbi két csoportot javasolnám.

Elsőként a LEENDŐ MUNKAVÁLLALÓK FELÉ TÖRTÉNŐ KOMMUNIKÁCIÓ ezt akkor ajánlom számodra, ha van egy már meglévő jó Toborzási kampányod (ide tartoznak az állásbörzék, álláshirdetések, közösségi média-megoldások, új ötletek a toborzásban). Mindened a jelöltélmény növelése, vagy egy olyan átfogó employer branding stratégiával rendelkezel házon belül, amit szívesen megmutatnál másoknak is.

A MEGLÉVŐ MUNKAVÁLLALÓK FELÉ TÖRTÉNŐ KOMMUNIKÁCIÓ főkategóriában pedig azokat a pályamunkákat várjuk, amelyek az Onboarding folyamat, Talent menedzsment/mentoring program, Teljesítményértékelő megoldások, Változásmenedzsment, Motivációs rendszer, Közösségépítő megoldások kérdéskörére reagálnak. Szintén ide tartozik még az Átfogó employer branding stratégia II., illetve azok a Belső kommunikációs megoldások, melyek a békeidőben vagy kríziskommunikáció idején valósultak meg.

Az egyik legjobb tipp, amit adhatok, hogy mindenképpen érdemes több kategóriát is kiválasztani, mert a tavalyi győztesek között szinten minden vállalat több területet is megpályázott, akár részben hasonló aktivitásokkal is. Érdemes alaposan átböngészni a HRKOMM weboldalát, ahol részletesebb információk is megtalálhatóak.

 

Horváth Ádám

Miért érdemes pályázni?

Két dolog miatt: egyfelől a győzelemnek recruitment marketing értéke van és kiemeli a munkáltatót versenytársaitól. Néha ilyenek miatt dönt egy jelölt egyik vagy másik cég mellett, ha két ajánlat közül kell választania. Emellett nem láttam még olyan vállalatvezetőt, aki nem szívesen vett át díjat, vagy osztott volna meg erről LinkedIn posztot büszkén. A HR egy ilyen díjjal növelni tudja a láthatóságát az üzleti vezetőknél.

Véleményed szerint mitől lehet sikeres egy pályázat?

Van valami, ami egyértelműen kiemeli a győzteseket az átlagból: a mérhető, üzleti eredmények. És az, hogy ezt képesek megmutatni a zsűri tagjai számára. Az employer branding nem szépségverseny: a lájkok és a kreatív koncepciók csak akkor lesznek relevánsak, üzleti eredményekkel, mérhetőséggel párosulnak. 

Érdemes úgy összeállítani a pályázati anyagot, mint egy board prezentációt, ahol pont a CFO ül veled szemben.

Mire fog figyelni a zsűri a pályázatok értékelése során?

Egyre több nemzetközi esettanulmány áll rendelkezésre és ezek tapasztalatait biztosan beépítjük. Azt látjuk, hogy azok a vállalatok lesznek sikeresek, akik képesek stratégiai szinten támogatni a vállalat üzleti céljait, valamint gyorsan implementálni a legjobban működő HR kommunikációs megoldásokat. Az Európai Employer Brand Szövetség a legjobb nemzetközi példákat gyűjti össze és az általuk is jóváhagyott, nemzetközi standard szempontrendszer egy jó sorvezető.

Ha még nem adta le valaki a pályázatát, érdemes az alábbi ajánlás figyelembe venni, azaz átfutni, hogy tartalmilag megfelel-e a pályázatunk a legfontosabb szempontoknak. Ezek 3 szempontpár köré csoportosulnak: stratégia és vezetők, kreativitás és kivitelezés, eredmények és mérhetőség az alábbi felosztásban.

30% STRATÉGIA ebbe tartozik az

  • Üzleti kontextus kapcsolódása a cég üzleti stratégiájához, üzleti céljaihoz, mérőszámaihoz, és illeszkedés a nagy képhez.
  • HR kontextus kapcsolódása a vállalat HR stratégiájához, személyügyi céljaihoz, brand aktivitásaihoz.
  • Integráltság, vagyis a kommunikációs aktivitás beágyazottsága a vállalat stratégiájába.
  • Vezetőket tekintve a vezetői bevonás / bevonódás konkrét példával.

30% KREATIVITÁS, vagyis

  • az aktivitás alapötletének egyedisége, innovatív megközelítése.
  • kivitelezés kreatív minősége.
  • felhasznált megoldások, csatornák, eszközök újszerűsége.
  • dolgozók részvétele, a bevonás ötletessége, belső ambassadorok megnyerésének és aktiválásának eszközei.

40% EREDMÉNYESSÉG, amit alátámasztanak az

  • üzleti mérőszámok, eredmények, ROI, KPI-k (pénzügyi eredményesség, költségcsökkentés, megtérülés, monetizált időköltségek, egységköltségek).
  • HR mérőszámok, aktiváció eredményessége (elértek száma, jelentkezők száma, releváns jelöltek aránya, karrier oldal látogatók, felvettek száma).
  • kommunikációs mérhetőség, eredményesség, konverzió (elérés, kontaktszám, reakciók, kommentek, megosztások, átkattintás).
  • integrált employer brand szemlélet alkalmazása, integrált stratégiai roadmap.
  • tervezettség, időzítések, projekt menedzsment eredményessége.
  • konkrét, számokban kifejezhető, mérhető hatás a jelöltélményre és/vagy munkavállalói élményre (candidate & employee experience).

Zárásként, ha csak egy dolgot üzenhetnél a pályázóknak, mi lenne az?

A pályázással semmit nem lehet veszíteni, már önmagában az anyagok összeállításából és a győztesek később bemutatásra kerülő munkáiból is sokat lehet tanulni. Miért ne próbálnád meg pont most?

A HRKOMM pályázat nevezési határideje Augusztus 26., melyre a HRKOMM Award weboldalán keresztül lehet pályázni. A pályázatok elbírálása során a stratégia és az üzleti eredményesség kerülnek a kreativitás mellett középpontba, melyek a HR vállalaton belül betöltött szerepét is erősítik.